Karius & Baktius.

Åh, nostalgi. Utan att tänka så skrev jag rubriken "karius & baktius" sen kom jag på att det var min favortibok när jag var liten. Min farmor hade den och alltid när vi var där så läste jag den.
Handlar om två små tandtroll som ska bygga
hus tänder i munnen på någon stackare,
sen gömmer de sig för tandläkare
och kvävs nästan av tandkrämen.
Kommer inte riktigt ihåg slutet, ska nog kolla med farmor om hon möjligtvis har kvar den. Troligtvis inte för vad jag minns så var den lätt utsliten sist jag såg den för 100 år sen. Men med lite tur så kanske. Då blir det raka vägen ner till henne för en läs stund! :)
Hur som helst var det här inte menat som något nostalgist. Nej, jag tänkte bara tala om hur det gick på mitt tandläkarbesök imorse. Det gick väldigt bra. Jag är smått rädd för tandläkare så pappa fick följa med. Men tandläkaren jag fick var jättebra, supertrevlig och berättade precis vad han gjorde. Kanske för att det står i min journal att jag har tandläkarskräck? Bra var han iallafall. Mina tänder mådde också bra i det stora hela. Borstar dock för hårt på vissa ställen och behöver skölja med flour oftare. Sen skulle han slipa bort något också, det kittlades och började blöda lite. Men äckligst var att att sen smörjde han in de sex tänder han slipat med flourpasta, smakar .. riktigt äckligt. Den där satt kvar och gör fortfarande. Försökte äta lunch men när jag tuggade hamnade smaken i maten så de blev inte så mycket för mig. Så jag håller på att svälter ihjäl nu!

SAMMANFATTNING
För alla som inte orkar läsa den långa texten.
Jag saknar min favoritbok från när jag var liten.
Tandläkarbesöket imorse gick bra.
Däremot har jag gått med flourpasta i käften hela dagen.
Den smakar jätteäckligt och smaken sätter sig i allt jag tuggat på.
Alltså har jag inte ätit så mycket idag och håller på att svälter ihjäl.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0